بنیادی که بوی پول می دهد تا شهید

نوشته شده توسط : خادم سایبری

نکته: این حرف ها را به عنوان شخصی که در بطن جامعه است می گویم تا فردا مدیون خون شهدا نباشم.

بیاد آقا مرتضی که گفت :ای شهیدان! ما را چه رسد که در رسای شما سخن کنیم؟ این ها فقط بهانه ای است که خود را به طریقی به شما منتسب کنیم. خدا کند که بپذیرید.

 قبلا هم گفته بودم دوستی داشتم که فرزند شهید بود و راه پدرش رو خیلی خوب ادامه میداد. توی یک شهر دیگه دانشگاه می رفت. شب ها تو نماز خونه اون دانشگاه فرش دور خودش میپیچید و می خوابید. بهش گفتم چرا از سهمیه پدرت استفاده نمی کنی؟ می گفت پدرم وصیت کرده هیچوقت از سهمیه و پولی که بخاطر شهید شدنش میدهند استفاده نکنیم...

اما در دوران کاردانی همکلاسی خانمی داشتیم که اصلا رعایت حجاب نمی کرد و توجهی به کلاس و محرم  نا محرم نداشت. تاجایی که یک روز جلوی روی پسران کلاس کفش هایش را از پا در آورد و روی صندلی روبرو گذاشت و خیلی راحت و ریلکس نشست. رفتار زشت این خانم در حدی بود که مجبور شدم تذکر بدم. بهش گفتم براچی میاین دانشگاه؟ خجالت نمی کشین شرم ندارین حیا ندارین؟ خانوادت چه گناهی دارن که این همه زحمت می کشن و خرج دانشگاه شمارو میدن و بعد شما میای اینجا اینکار هارو انجام میدین؟ در جواب گفت: خانوادم هزینه دانشگاهم رو نمیده. با تعجب گفتم پس کی میده؟ گفت: بنیاد شهید.... پیش خودم گفتم دست بنیاد شهید درد نکنه با این دانشجو تحویل دادنش.

22 اسفند ماه روز بزرگداشت مقام شهدا، و روز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) است. اما چه بنیادی؟ چه شهیدی؟ بنیادی که فقط از آن پول و سهمیه بیرون می آید نه راه و افکار شهید. بنیادی که باعث شده است تا اغلب مردم دیدشان نسبت به خانواده شهدا عوض شود.

بنیادی که بجای شهید بوی پول می دهد

یک فرزند شهید بجای اینکه به یاد پدر و راه پدر باشد بیشتر به فکر پول و سهمیه پدر است چرا که تنها چیزی که بنیاد به آن ها داده است همین است.

درواقع بناید شهید به فرزندان شهدا گفته است اگر دلتنگ پدرتان هستید عیب ندارد پول که هست. اگر بخاطر غم نداشتن پدر کنکور قبول نشدید عیب ندارد سهمیه که هست و ... من هرگز نمی گویم سهمیه و پول ندهند نه اما این کار بنیاد شهید باعث شده تا فرزندی که به یاد پدر و راه پدرش هم هست اگر وارد دانشگاه شود به او بگویند سهمیه ای، اگر سر کاری برود به او بگویند سهمیه ای.

حد اقل اگر سهمیه هم می دهند به کسی بدهند که بویی از شهدا برده باشد نه اینکه طرف هرکاری که دلش خواسته است انجام داده بعد بخاطر فرزند شهید بودن از وی هیچ تجسسی نشود و به او یک سهمیه می دهند تا برود سرکار مثلا معلمی. یعنی باید توقع داشته باشیم که از زیر دست همچین آدمی افراد بدرد بخور برای جامعه بیرون بیاید؟

و باز هم آقا مرتضی گفت: ای شهید؛ ای آنکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود بر نشسته ای، دستی بر آر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.

پ,ن: متأسفانه بنده خودم یکی از شاکیان بنیاد شهید هستم چرا که قربانی یکی از همین خانواده هایی شدم که فقط از شهید پول و سهمیه اش را به ارث برده بودند. اگر روزی از من بپرسند کدام سازمان را حلال نخواهید کرد حتما خواهم گفت بنیاد شهید نه بخاطر خودم بلکه بخاطر آبرویی که از شهدا و خانواده های این عزیزان برده است...





:: بازديد از اين مطلب : 564
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


نوروز تان فاطمی

اشکان دو چشمان ترم چون دریاست/ امسال تمام روزیم از زهراست(س)/ از بوی تنور فاطمه(س) فهمیدم/ سالی که نکوست از بهارش پیداست/ سال نو مبارک/
اين وبلاگ تحت حمايت هيچ ارگان و نهادي نمي باشد و در جهت مقابله با تهاجم فرهنگي توسط افسران جوان جنگ نرم در استان مرکزی طراحي شده است طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری بدون ذكر منبع ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد و شرعا حرام می باشد . معبر سایبری ساوه از جمعی وبلاگ های ارزشی استان مرکزی